2. september 2014

Pusleunderlag

Projekt "sy et pusleunderlag" startede søndag med indkøb af voksdug (35 kr. for 1 meter) og rullemadras 69 kr. for 90x200) i Bilka. Derudover har jeg brugt en hårelastik og en lyserød knap til lukning samt et lille stykke lilla kantebånd til pynt på lommen.


Jeg ønskede et lidt større underlag end dem jeg ellers havde set ude på det store internet, så jeg fandt frem til et mål på 90x50 cm og en lomme på 30x25 cm, så der lige er plads til lidt bleer og vådservietter.

Underlagt foldes derfor én gang på langs og to gange på tværs når det skal lukkes. 
Jeg startede med at klippe alle delene ud i voksdug og rullemadras. Derefter syede jeg det ene lag voksdug sammen med rullemadraslaget med min overlocker. Rullemadrassen er brugt i stedet for fx pladevat, og har den funktion at gøre underlaget blødere at ligge på.

Inden det andet lag voksdug syes, ret mod ret, sammen med voksdugen+rullemadrassen, skal lommen syes - denne skal nemlig syes med indimellem de to lag.
Jeg har syet et lilla kantebånd på lommen som en lille, fin detalje.

Efter de forskellige lag er syet sammen vendes hele molevitten fra vrang til ret, den sidste åbne side syes sammen (med hårelastikken indimellem lagene) og der syes hele vejen rundt i kanten.
Til sidst syes knappen på i hånden i det yderste lag voksdug.












Ingen kommentarer: